Międzynarodowa Konferencja
Digital
Signage Trends 2012
Reklama cyfrowa DOOH oraz nowoczesna komunikacja marketingowa
Patronat Honorowy: Polish Digital Signage Association
Sponsor
Generalny: NEC Display Solutions
Miejsce: Novotel
Airport Hotel, ul. 1. Sierpnia 1, Warszawa
Data: 9-10
października 2012
RELACJA
10 października br. w Warszawie zakończyła się trzecia edycja
międzynarodowej konferencji Digital Signage Trends. W wydarzeniu
uczestniczyło ponad 300 osób zainteresowanych tematem cyfrowej
komunikacji marketingowej. W trakcie dwudniowego forum uczestnicy mogli
nie tylko wysłuchać prelekcji dotyczących polskiego i światowego rynku
digital signage, ale również wziąć udział w targach Digital Signage Expo
czy warsztatach Content Day.
Patronat merytoryczny nad przedsięwzięciem, organizowanym przez agencję
4D media relations, objęło stowarzyszenie branżowe Polish Digital
Signage Association, które po raz pierwszy przedstawiło przekrojowy
raport polskiego rynku DS oraz zaprezentowało aktualny stan prac nad
badaniami i standaryzacją rynku reklamy.
Tegoroczna edycja konferencji DST, którą PDSA objęło po raz trzeci
patronatem merytorycznym obfitowała w kilka ciekawych inicjatyw.
Członkowie Zarządu Stowarzyszenia przedstawili stan prac nad ważnymi dla
branży DS raportami, dotyczącymi cyfrowej komunikacji i reklamy, w tym
nad raportem na temat nośników sieci reklamowych DS w Polsce, standardów
projektowania i instalacji (tzw. lista dobrych praktyk), kontentu oraz
badań rynku z udziałem instytucji badawczej. Podczas konferencji odbył
się finał drugiej edycji konkursu Polish Digital Signage Association
Awards 2012, w którym oceniano prace w kilku kategoriach, m.in. za
najlepszy kontent, najlepszą kampanię DS, najlepszą realizację DS
(wzorcowa instalacja DS) czy też innowacyjne rozwiązanie Digital
Signage, w tym dla administracji i urzędów. Nominowane prace
zaprezentowano podczas całego trwania konferencji a podczas wieczornej
gali, międzynarodowe jury przyznało siedem prestiżowych nagród. W
trakcie konferencji odbyły się również interesujące warsztaty Content
Day, które licznie zgromadziły praktyków i twórców treści
multimedialnych branży DS. Organizatorem konferencji była krakowska
agencja 4D media relations, która po raz kolejny wykazała maksimum
kompetencji jako nasz partner i profesjonalizm w przygotowaniu i
produkcji III edycji DST - Maciej Dziadowiec, Sekretarz Generalny
PDSA
Podczas DST 2012 wygłoszono 34 prelekcje. Przedstawiono przede wszystkim
wiele studiów przypadków z całego świata. Zaproszono również prelegentów
zagranicznych, takich jak: Dirk Hülsermann (Prezes OVAB Europe ), Brad
Vrabete (Platform Architect, Intel) czy Bogdan Karpovic (współzałożyciel
firmy Gluk Media z Litwy). Dużym zainteresowaniem uczestników Digital
Signage Trends 2012 cieszył się Content Day, który prowadził Paweł Noga
- Wiceprezes stowarzyszenia PDSA oraz Członek Zarządu DDS Poland. W tym
roku panel prelekcyjny został zastąpiony panelem dyskusyjnym, aby
uczestnicy mogli wspólnie podsumować i usystematyzować grupy, kategorie
i rodzaje kontentu, z jakimi spotykają się w rzeczywistości . Starano
się też uzyskać odpowiedź na pytanie: co to jest język Digital Signage i
czy wszyscy w branży mówią tym samym językiem.
Wykłady i warsztaty były jednocześnie tłem do wielu owocnych rozmów
biznesowych, gdyż konferencja przyciągnęła zarówno głównych graczy rynku
DS w Polsce, jak i wiele firm i instytucji zainteresowanych tą formą
komunikacji z klientem.
W trakcie dwóch dni konferencyjnych równolegle z wykładami odbywały się
również targi EXPO DST 2012. W dwóch salach wystawienniczych na
powierzchni ponad 400 m2 swoje rozwiązania zaprezentowali producenci
sprzętu, rozwiązań informatycznych DS oraz firmy projektujące,
wdrażające oraz zarządzające sieciami DS.
Z roku na rok podczas kolejnych edycji DST staramy się wzmacniać
wizerunek firmy NEC Display Solutions jako lidera rynku Digital Signage.
W tym roku oprócz premierowych prezentacji nowych monitorów
wielkoformatowych oraz projektorów, przedstawiliśmy inne rozwiązania
dedykowane tej branży. Wymieniłabym tutaj Platformę Vukunet,
umożliwiającą rezerwacje oraz sprzedaż czasu reklamowego na nośnikach DS
wraz z dostarczeniem do nich treści. Platforma ta zaczęła skutecznie
funkcjonować w kilku krajach Europy Zachodniej, wzbudziła spore
zainteresowanie, szczególnie z uwagi na swój zasięg panel europejski. Z
kolei FieldAnalyst, czyli biometryczny system zliczania klientów,
zaskakiwał uczestników swoją funkcjonalnością i dokładnością pomiaru.
Kolejną
edycję DST uważam za bardzo udaną, szczególnie pod względem
merytorycznym. Prelegenci z kilku krajów przekazali słuchaczom wiele
ciekawych informacji, a panele dyskusyjne dostarczyły również
praktycznej wiedzy widzianej oczami użytkowników oraz integratorów
systemów DS. Po raz kolejny było widać, że idea DST udanie wpisuje się w
krajobraz polskiego rynku DS. i jest ważnym wydarzeniem branżowym.
- Mariusz Orzechowski – Director Sales & Marketing CEE NEC Display
Solutions Europe, Prezes PDSA.
Jesteśmy zadowoleni z uczestnictwa w konferencji oraz EXPO.
Organizacja była na wysokim poziomie. Wszystkie napotkane problemy były
szybko rozwiązywane przez Organizatora. Szczerze mówiąc jest to jedyne
takie wydarzenie w Polsce, a branża Digital Signage rozwija się dosyć
prężnie w naszym kraju. W związku z tym uważam, że jak najbardziej tego
typu event jest potrzebny i powinien na zawszę zagościć w kalendarzach
firm, które działają w tej dziedzinie. - Piotr
Kłoszewski, Microdis Electronics.
Firma MAGIT już po raz trzeci wzięła udział w konferencji DST. Tym
razem zaprezentowała na wystawie instalację digital signage będącą
kolażem składającym się z 9 monitorów wielkoformatowych o rozmiarze 46".
Do pokazywanej instalacji przygotowano specjalny kontent, na który
składały się prezentacja naszych możliwości w zakresie zrealizowanych
kontentów m.in. dla ING Banku, aplikacji dedykowanych. Ponadto
zaprezentowaliśmy nasze ostatnie realizacje w zakresie multimediów oraz
infokiosków, prezentowane były również jako nasi partnerzy prace
wrocławskich artystów plastyków. Całość prezentacji na kolażu była
sterowna z oprogramowania firmy YCD Multimedia, której jesteśmy
autoryzowanym dystrybutorem na terenie Polski. Konferencja była super –
mówi Tomasz Beuch, Wiceprezes Zarządu MAGIT Sp. z o.o.
Podczas Konferencji Digital Signage Trends miała miejsce gala, na której
przyznano nagrody w corocznym konkursie PDSA Awards. Celem Konkursu było
wyróżnienie w kilku kategoriach najlepszych produktów i usług,
stosowanych w branży Digital Signage w Polsce oraz ich promocja podczas
konferencji DST 2012. Stowarzyszenie Polish Digital Signage Association
przyznało następujące nagrody:
- najlepszy spot reklamowy DS - Diggity za kampanię w sieci idooh.tv dla
ING Banku Śląskiego
- najlepszy interaktywny kontent DS -
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego za Zintegrowany System
Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego
- najlepszy nie
reklamowy materiał DS - Apella za kontent
informacyjny w
systemie monitorów w oddziałach Kasy Stefczyka
- najlepsza
ramówka kontentu DS - Benefit Multimedia za Benefit TV
-
najlepsza realizację DS 2012 (instalacja wzorcowa) - Oriflame Poland za
instalację Digital Signage
- najlepszy Design Kiosku 2012 -
Magit za infoPOINT GO-01
- najlepsze innowacyjne rozwiązanie DS
(produkt) - Aduma za Kinetyczny MegaWall (pierwsza instalacja – Galeria
Sky Tower we Wrocławiu).
Sponsorem Generalnym konferencji była firma NEC Display Solutions, a
Sponsorem Platynowym firma Intel.